Vogl S, Schmidt EM, Kapella O. Focus Groups With Children: Practicalities and Methodological Insights. Forum Qualitative Sozialforschung. 2023 May 30;24(2):21. doi: 10.17169/fqs-24.2.3971
Lafton T, Holmarsdottir HB, Kapella O, Sisask M, Zinoveva L. Children’s Vulnerability to Digital Technology within the Family: A Scoping Review. Societies. 2023 Jan;13(1):11. doi: 10.3390/soc13010011
Wöhrer V, Vogl S, Schels BK, Mataloni B, Malschinger P, Astleithner F. Methodische Grundlagen und Forschungsdesign der Studie. In Wöhrer V, Flecker J, Schels B, editors, Junge Menschen gehen ihren Weg. Längsschnittanalysen über Jugendliche nach der Neuen Mittelschule. 1. ed. Göttingen: V&R unipress, Vienna University Press. 2023. p. 29-56
Vogl S, Zartler U, Schmidt EM. Qualitative Methoden in der Familiensoziologie. In Arránz Becker O, Hank K, Steinbach A, editors, Handbuch Familiensoziologie. 2 ed. Springer VS, Wiesbaden. 2023. p. 131-153 doi: 10.1007/978-3-658-35215-8_6-1
Seland I, Holmarsdottir HB, Hyggen C, Kapella O, Parsanoglou D, Sisask M. Conditions Contributing to Positive and Negative Outcomes of Children's ICT Use: Protocol for a Scoping Review. Societies. 2022 Oct;12(5):125. doi: 10.3390/soc12050125
Schmidt EM. Flexible working for all? How collective constructions by Austrian employers and employees perpetuate gendered inequalities. Journal of Family Research. 2022 Sept 14;34(2):615-642. 34(2). Epub 2021 Nov 16. doi: 10.20377/jfr-668
Knappertsbusch F, Hense A, Langfeldt B, Schoonenboom J, Vogl S. Das DFG-Netzwerk Mixed Methods und Multimethod Research in der empirischen Sozialforschung: Kurzbericht und Ausblick. In: Soziologie, Vol. 51/1, S. 80-82. Soziologie. 2022;51(1):80-82.
Vogl S. Qualitative Panelforschung. In Baur N, Blasius J, editors, Handbuch Methoden der empirischen Sozialforschung. Wiesbaden: Springer. 2022
Schmidt EM, Schmidt AE. Austria Country Note. In 17th International Review of Leave Policies and Related Research 2021. 2021. p. 92 doi: 10.18445/20210817-144100-0
Jomrich G, Paireder M, Kristo I, Baierl A, Ilhan-Mutlu A, Preusser M et al. High Systemic Immune-Inflammation Index is an Adverse Prognostic Factor for Patients With Gastroesophageal Adenocarcinoma. Annals of Surgery. 2021 Mar;273(3):532-541. doi: 10.1097/SLA.0000000000003370
Twamley K, Doucet A, Schmidt EM. Relationality in family and intimate practices: Introduction to special issue. Families, Relationships and Societies. 2021 Mar;10(1):3-10. doi: 10.1332/204674321X16111601166128
Vogl S, Zartler U. Interviewing adolescents through time: balancing continuity and flexibility in a qualitative longitudinal study. Longitudinal and Life Course Studies. 2021 Jan;12(1):83-97. doi: 10.1332/175795920X15986464938219
Kapella O. Ganzheitliche Sexualerziehung: Hintergründe, Begriffsklärung und zentrale Aspekte der Europäischen Standards zur Sexualaufklärung der WHO Europa. In Müller S, Morciniec PJ, editors, Sexualpädagogik: Anregungen zum Weiterdenken. Wien: Facultas. 2021. p. 33-58. (Schriftenreihe Bioethik in der Diskussion; No. 3, Vol. Sexualpädagogik. Anregungen zum Weiterdenken). doi: 10.24989/BCE.sexual.2
Vogl S. Telephone interviews. In Atkinson P, Delamont S, Williams RA, Cernat A, Sakshaug JW, editors, SAGE Research Methods Foundation: 10 volume set. Los Angeles: Sage Publications Ltd. 2021
Beham B, Baierl A, Eckner J. When does part-time employment allow managers with family responsibilities to stay on the career track? A vignette study among German managers. European Management Journal. 2020 Aug;38(4):580-590. doi: 10.1016/j.emj.2019.12.015
Vogl S, Wöhrer V, Jesser A. Das Forschungsdesign der ersten Welle des Projekts „Wege in die Zukunft“. In Flecker J, editor, Wege in die Zukunft: Lebenssituation Jugendlicher am Ende der Neuen Mittelschule. Göttingen: V&R unipress, Vienna University Press. 2020. p. 59-86
Vogl S, Parzer M, Astleithner F, Mataloni B. Heterogenität am Ende der NMS: Unterschiedliche Ausganspositionen Jugendlicher. In Flecker J, editor, Wege in die Zukunft: Lebenssituation Jugendlicher am Ende der Neuen Mittelschule. Göttingen: V&R unipress, Vienna University Press. 2020. p. 87-118
Mataloni B, Vogl S, Astleithner F. (Kritische) Ereignisse im Leben Jugendlicher in Wien: Evidenz aus der Onlineumfrage. In Flecker J, editor, Wege in die Zukunft: Lebenssituation Jugendlicher am Ende der Neuen Mittelschule. Göttingen: V&R unipress, Vienna University Press. 2020. p. 203-224
Astleithner F, Vogl S, Mataloni B. Was auch immer du willst: Bildungsaspirationen von Schüler_innen in der NMS in Wien. In Flecker J, editor, Wege in die Zukunft: Lebenssituation Jugendlicher am Ende der Neuen Mittelschule. Göttingen: V&R unipress, Vienna University Press. 2020. p. 119-146
Beham B, Drobnič S, Präg P, Baierl A, Lewis S. Work-to-family enrichment and gender inequalities in eight European countries. International Journal of Human Resource Management. 2020;31(5):589-610. Epub 2017 Jul 24. doi: 10.1080/09585192.2017.1355837